Sök
Stäng denna sökruta.

BÄSTA ÖVNINGEN

140913_soffiovn0060

Har skrivit det förr. Skriver det igen. Pistols/enbensknäböj … bästa övningen!
Varför? Den gör att jag tvingas använda rumpan, och jag är starkare på vänstra sidan … vilket gör att jag känner av höger höft/knä/fotled. Men gör jag mina utfall, mina pistols och tänker på hur jag springer så känner jag noll och ingenting. Struntar jag i dom så brukar knäna börja protestera efter ett tag. Styrketräning gör att jag håller!

Igår drog jag igenom mitt “superduperprogram” som innehåller bland annat pistols.

Avslutade med tre varv av:
400 meter löpning
21 Kettlebellsvingar
9 Pull-ups.

Vilken är din bästa övning?

Nå gillar du det här så gillar du nog också

Träna med Lantto – 30 minuter Tabata

30 minuter träning med mig på Spotify. Det är sex stycken Tabata. Det vill säga 8*20 sekunder hårt jobb med 10 sekunder vila mellan. Två övningar i varje tabata – varannan gång övning ett, varannan gång övning två.

Läs mer »

BÄSTA TIPSEN INFÖR IRONMAN KALMAR

Med nio dagar kvar till Ironman Kalmar börjar jag varje dag med att svara på frågor om allt och inget. Jag har kört 23 Ironmandistanser lite här och var i världen men när någon frågar så är Ironman Kalmar den tävling jag rekommenderar till alla om man ska köra en enda i livet. Det finns ingen annan tävling som har så fantastisk publik. Och att få cykla på Öland. Älskar!

Läs mer »

En reaktion på ”BÄSTA ÖVNINGEN

  1. Explosiva knäböj (alltså att man hoppar upp). Det känns i hela kroppen och kräver allt från starka ben till core stabilitet. Plus att de är roliga att göra.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *