Sök
Stäng denna sökruta.

LÖPARMASKIN

_DSC9263

Jag håller på med projektet “bygga om Lanttokroppen till en löparmaskin”. Du som följt mig ett tag vet att jag gillar att gå all in. Här och nu. Mitt bästa jag just nu – gäller vare sig det är jobb eller träning. Alltså går vi all in NYCM när det gäller träningen just nu. 

Springer, kör rörlighet och styrka för att hålla mig hel och bli en ännu bättre löpare. Magnus drar till Turkiet i några veckor nu, men han sa hej då genom att köra slut på mig. Vi sågs tidigt som tusan och körde uppvärmning, rörlighet och lite gott och blandat. Avslutade med tre varv av det här:

mangetduo

1. Utfallsgång med hantlar. Tre minuter.
2. Höftlyft med benindrag i Redcord. Armar upp mot taket. Höft upp. Jobba in och ut vartannat ben långsamt. Två minuter.
3. Statiskt höftlyft. Armar upp. Röv upp. Låtsas att du har en mjuk boll mellan knäna så att dom inte faller ut … Två minuter.
4. Höft upp, ett ben ut, håll höften parallell stå statiskt i en minut per ben.

Vila en minut mellan övningarna och varven.
Säger bara oh. my. hey. å. hå.

Nå gillar du det här så gillar du nog också

Träna med Lantto – 30 minuter Tabata

30 minuter träning med mig på Spotify. Det är sex stycken Tabata. Det vill säga 8*20 sekunder hårt jobb med 10 sekunder vila mellan. Två övningar i varje tabata – varannan gång övning ett, varannan gång övning två.

Läs mer »

BÄSTA TIPSEN INFÖR IRONMAN KALMAR

Med nio dagar kvar till Ironman Kalmar börjar jag varje dag med att svara på frågor om allt och inget. Jag har kört 23 Ironmandistanser lite här och var i världen men när någon frågar så är Ironman Kalmar den tävling jag rekommenderar till alla om man ska köra en enda i livet. Det finns ingen annan tävling som har så fantastisk publik. Och att få cykla på Öland. Älskar!

Läs mer »

0 reaktioner på ”LÖPARMASKIN

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *