Search
Close this search box.

Tröskelpass på löpband

130220_troskel003

SMS från coachen igår: “Ta med löparskorna.” 
Leende coach 06:40 imorse: “Idag ska vi ta reda på var din tröskel ligger så jag kan lägga upp dina intervallpass bättre. Upp på löpbandet och värm upp.”

Det finns få saker jag hatar mer än löpbandslöpning, så det var ingen jätteglad Sofie som segade sig upp på bandet. Uppvärmning och sedan 5*5 minuter där Magnus först höjde lutningen på bandet och på slutet sänkte lutningen och drog upp hastigheten.

130220_troskel018

Kör en dagens outfit idag. Tajts och tröja från Craft, skor Asics DS racer och under favorit sport-bh från Nike.

Men som jag skrev om igår, så är det ibland de tråkiga passen som gör att det känns lätt en annan dag. Och jag har bestämt att 2013 är året då jag blir en snabb löpare – så är det bara att göra. Två timmar i skogen är bra mycket enklare och roligare än dagens pass.

(När jag skriver tröskel så menar jag då min kropp inte kan transportera iväg all mjölksyra som bildas … och både jag och min kropp blir sur …)

Vad har du för hatpass? Om något? 

Nå gillar du det här så gillar du nog också

Träna med Lantto – 30 minuter Tabata

30 minuter träning med mig på Spotify. Det är sex stycken Tabata. Det vill säga 8*20 sekunder hårt jobb med 10 sekunder vila mellan. Två övningar i varje tabata – varannan gång övning ett, varannan gång övning två.

Läs mer »

BÄSTA TIPSEN INFÖR IRONMAN KALMAR

Med nio dagar kvar till Ironman Kalmar börjar jag varje dag med att svara på frågor om allt och inget. Jag har kört 23 Ironmandistanser lite här och var i världen men när någon frågar så är Ironman Kalmar den tävling jag rekommenderar till alla om man ska köra en enda i livet. Det finns ingen annan tävling som har så fantastisk publik. Och att få cykla på Öland. Älskar!

Läs mer »

0 reaktioner på ”Tröskelpass på löpband

    1. Sant. Sant. Tar hellre en timme på löpbandet varje dag än ett rehabpass för att jag har ont. Fast hellre två timmar i skogen än en på bandet 🙂

      Och att ha en PT. Oh yes! Det bästa jag gett min kropp någonsin. Det är bra kul att känna sig snabbare och starkare än någonsin när man närmar sig … öh … är det 39?

  1. Har eg inga direkta hatpass! Kanske beror på att jag varierar så mkt och sällan kör samma upplägg. Testar mkt nytt hela tiden. Men det är klart; de där 1000-ingarna kan ju vara fruktansvärt jobbiga!! Tur att jag inte hinner med dem så ofta 🙂
    Hatar sällan passen innan, kanske mest bara mitt i en svinig intervall eller den näst sista burpeen (som är av riktigt dålig kvalitet).
    Njut av att ha en coach som utmanar dig, det drömmer jag och många andra om.
    Allt gott till dig.
    /Helena V

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *