2 Comments

  1. Träningen och livet
    2 May, 2012 @ 19:17

    Hur gjorde du?

    Reply

  2. Sofie
    2 May, 2012 @ 20:31

    Ett steg i taget tills jag var i mål 🙂
    Ska man dra det i stora drag så tog jag hjälp av Pasi Salonen som skickade mig månadsscheman som jag pusslade in. En vecka bestod ofta av:
    * Styrka. (Mer i början av året och mindre ju närmare Kalmar vi kom)
    Mycket bålstabilitet (plankan, höftlyft mm)
    * Simning 1-2 pass i veckan.
    * Löpning 1-2 pass i veckan. (Ett lite längre och lugnare och ett kortare spyjobbigt intervallpass)
    * Cykel 1-2 pass i veckan. (Ett lite längre och lugnare och ett kortare spyjobbigt intervallpass)
    Vissa veckor hårdare än andra. Vissa veckor mer fokus på löpning och andra mer simning och cykel.
    Jag gillar fortfarande den grunden.
    Styrka+minst ett pass av varje gren. Har man tid för fler pass så väljer man ett längre och ett intervallpass. Sedan ser man sig själv genomföra sin tävling om och om igen i huvudet. Alltid med ett leende 🙂

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *