Search
Close this search box.

Planerad träning vecka 45

Vecka 45. Ingen snö men bra ändå. Börjar veckan utan sambo men med bästa barnen. Avslutar med Allt för hälsan mässan.

Planen är att få in det här:
* 2 x Löpteknik
* Cykel 120 min (3+) efter uppvärmning varierar du mellan hög och låg kadens 5 min av varje. Avsluta med 15 min nedvarvning (hög=90+ Låg=80-)
* Cykel 100 min (2+) inkl 8 x 6 min (-4) + 4 x 4 min (4)
* Simning 8 x (4×50 m fart 1-4 vila ca 10 sek mellan varje 50 och ha 1 min setvila)
*  2 x Styrka

Kika i högerspalten för att se hur jag tänkt pussla in det i mitt liv, är lite tveksam om det kommer gå eftersom dagarna kommer hackas upp av många möten och sedan en mässa på slutet. Om jag plockar bort pass så kommer jag prioritera löpningen och styrketräningen.

Yogan följer med varje dag men jag har satt ambitionen till att ta mig till yogamattan, göra en andningsövning och några solhälsningar. Allt över det är bonus. Det ska inte bli ett nödvändigt ont utan något jag längtar till.

Nå gillar du det här så gillar du nog också

Träna med Lantto – 30 minuter Tabata

30 minuter träning med mig på Spotify. Det är sex stycken Tabata. Det vill säga 8*20 sekunder hårt jobb med 10 sekunder vila mellan. Två övningar i varje tabata – varannan gång övning ett, varannan gång övning två.

Läs mer »

BÄSTA TIPSEN INFÖR IRONMAN KALMAR

Med nio dagar kvar till Ironman Kalmar börjar jag varje dag med att svara på frågor om allt och inget. Jag har kört 23 Ironmandistanser lite här och var i världen men när någon frågar så är Ironman Kalmar den tävling jag rekommenderar till alla om man ska köra en enda i livet. Det finns ingen annan tävling som har så fantastisk publik. Och att få cykla på Öland. Älskar!

Läs mer »

0 reaktioner på ”Planerad träning vecka 45

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *