Search
Close this search box.

Skön tio minuters cirkel


Tränade med Magnus. Som vanligt så börjar vi med rörlighet sedan teknikövningar (idag marklyft) och så avslutar han alltid med att köra slut på mig med någon slags cirkel. Idag tio minuter av det ovan.

4 marklyft, 8 kettlebellssvingar och 2 burpees. Start varje minut. Så ju snabbare jag körde, desto mer vila fick jag. Jag var aldrig nära att somna på vilan, om man säger så.

Har alltid haft lite svårt för marklyft. Man ska ha magstöd för att skydda sin rygg, men eftersom man tränar ryggen så känns det i ryggen … Har svårt att känna skillnad på “nu tränar vi rygg” och “aj,aj, nu har jag ont i ryggen”. Tips någon?

Idag kändes det bra, och jag rekommenderar cirkeln, kanske mitt i eller i slutet på ett styrkepass för att jobba igenom kroppen få upp pulsen rejält.

Nå gillar du det här så gillar du nog också

Träna med Lantto – 30 minuter Tabata

30 minuter träning med mig på Spotify. Det är sex stycken Tabata. Det vill säga 8*20 sekunder hårt jobb med 10 sekunder vila mellan. Två övningar i varje tabata – varannan gång övning ett, varannan gång övning två.

Läs mer »

BÄSTA TIPSEN INFÖR IRONMAN KALMAR

Med nio dagar kvar till Ironman Kalmar börjar jag varje dag med att svara på frågor om allt och inget. Jag har kört 23 Ironmandistanser lite här och var i världen men när någon frågar så är Ironman Kalmar den tävling jag rekommenderar till alla om man ska köra en enda i livet. Det finns ingen annan tävling som har så fantastisk publik. Och att få cykla på Öland. Älskar!

Läs mer »

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *