Sök
Stäng denna sökruta.

Måndagszumba!


Måndag betyder i vanlig ordning att skönaste redaktionen glider in på gymmet tillsammans. Idag var vi som duracellkaniner, vi studsade omkring fullständigt övertända och AndreasPT var inte sämre han. Om ni vill veta mer om passet klicka här och läs min kollega Anna-Lenas beskrivning. Jag kunde inte sagt det bättre själv… (Där får ni en förklaring till zumbarubriken också)


Här gör Marie en av de skönaste rörlighetsövningarna jag vet! Älskar, älskar, älskar.

Eller ja, precis när jag sträcker ut baksida lår så älskar jag inte den så mycket, men efteråt.

Nå gillar du det här så gillar du nog också

Träna med Lantto – 30 minuter Tabata

30 minuter träning med mig på Spotify. Det är sex stycken Tabata. Det vill säga 8*20 sekunder hårt jobb med 10 sekunder vila mellan. Två övningar i varje tabata – varannan gång övning ett, varannan gång övning två.

Läs mer »

BÄSTA TIPSEN INFÖR IRONMAN KALMAR

Med nio dagar kvar till Ironman Kalmar börjar jag varje dag med att svara på frågor om allt och inget. Jag har kört 23 Ironmandistanser lite här och var i världen men när någon frågar så är Ironman Kalmar den tävling jag rekommenderar till alla om man ska köra en enda i livet. Det finns ingen annan tävling som har så fantastisk publik. Och att få cykla på Öland. Älskar!

Läs mer »

0 reaktioner på ”Måndagszumba!

  1. hej

    jag är lite intresserad av ditt onsdags cykel pass. Har du trainer eller cyklar du ute? Är det viktigt att också under ett “lugnt” cykelpass, lägga in fartökningar?

    h.
    Eva

    1. Nu försöker jag cykla utomhus, men gör jag det som ett lunchpass går jag in på gymmet. Trainer ja, men det blir senare i vinter.

      Det är väldigt få pass jag kör på ett tempo, siffrorna i parantes är intensitetsskalan så till exempel på onsdag så är planen att jag cyklar 75 min (totalt är känslan 2+) men i passet lägger jag in 8 stycken 4 min (på nivå 4) och sedan 4 stycken 2 min (på nivå 4)
      Alltså värmer jag upp minst tio minuter och sedan lägger jag in intervaller först 8 så hårda att jag har svårt att prata under fyra minuter. Mellan dem så trampar jag lugnare så pulsen får gå ner. Sedan 4 st lika hårda men bara två minuter. På slutet varvar jag ner minst fem minuter.

      Så här skrev coach Magnus till mig om intensitetskalan:
      (1) Vila/Promenad (<65 % maxpuls)
      (2) Prat tempo ( 65-75% maxpuls)
      (3) Arbeta under kontroll (75-85% maxpuls) (kan prata men något ansträngt)
      (4) Hårt (85-93% maxpuls) (ansträngande att prata)
      (5) Max / Tidtagning (93>% maxpuls)
      Alla intervallpass startar med Uppvärmning, minst 10 min och avslutas med nedvarvning minst 5 min.

      Inser att det lät krångligare än det är 🙂 Fråga vidare om jag beskrev dåligt eller om du undrar något mer.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *