Sök
Stäng denna sökruta.

J*vla pensionärsövningar!

Det jag har svårast att göra är de där små små j*vla duttövningarna. Ge mig ett program där jag ska springa varje dag, lyfta tunga vikter och jag gör det. Men ge mig några små övningar som knappt känns och än mindre syns och jag får inte till det …

Jag besökte en naparapat i höstas bara för att kolla upp hur kroppen mår. Kom ut från mottagningen, lite klokare och med ett pensionärsträningsprogram i min hand. Några enkla övningar som jag ska göra varje kväll.

Teorin är väldigt enkel, jag gör dem framför tv:n innan jag borstar tänderna. De ska balansera min kropp och stärka mina inre magmuskler. Övningar som att ligga på rygg, svanken i golvet, hitta de inre magmusklerna och lyfta ett ben. Plankan, sidoplankan och några till.

– Har jag gjort dem varje kväll?

Svar: Nej. Helt plötsligt ligger jag där i min säng (lite för sent) och kommer på att jag inte gjort dem idag … heller.

Så nu har jag gjort ett litet schema, övningarna är en blandning av min naprapat och coach Pasis övningar. Ska göra dem i 30 dagar, hoppas på att bli motiverad av att få göra att kryss varje dag.

Utvärderas om 30 dagar! Förhoppningsvis av en Sofie med sjukt stark bål.

Är du bra på att göra små dutt-övningar?

Nå gillar du det här så gillar du nog också

Träna med Lantto – 30 minuter Tabata

30 minuter träning med mig på Spotify. Det är sex stycken Tabata. Det vill säga 8*20 sekunder hårt jobb med 10 sekunder vila mellan. Två övningar i varje tabata – varannan gång övning ett, varannan gång övning två.

Läs mer »

BÄSTA TIPSEN INFÖR IRONMAN KALMAR

Med nio dagar kvar till Ironman Kalmar börjar jag varje dag med att svara på frågor om allt och inget. Jag har kört 23 Ironmandistanser lite här och var i världen men när någon frågar så är Ironman Kalmar den tävling jag rekommenderar till alla om man ska köra en enda i livet. Det finns ingen annan tävling som har så fantastisk publik. Och att få cykla på Öland. Älskar!

Läs mer »

0 reaktioner på ”J*vla pensionärsövningar!

  1. Nej.
    Jag hade en startsträcka på flera ÅR innan jag kom igång. Och jag kommer “ur” hela tiden. Men så mycket nytta alla plankor med div arm/benlyft gör för bålstabiliteten vid alla andra aktiviteter!
    Tack för påminnelsen och tipset:)

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *