Sök
Stäng denna sökruta.

Ont mellan benen


Har man bränt alla sina pengar på en ny cykel så får man ge sig själv massage… Rullen ser så oskyldig ut, men efter några rullningar på stela punkterna så gör det oooont.

Måndagsträningen med Andreas var en jobbig historia. Många utfall. Åt alla håll. Kombinerat med ett gäng andra övningar. Känns idag framför allt på insida lår. För er som orkar så kommer en bildkavalkad nedan:


Utfall åt sidan.  10 åt varje håll med bollkast mellan varje.


Plankan med hopp framåt. Cirka 30 gånger innan vi bytte till nästa utfallsvariant.

Djupa benböj (även om jag är väääl medveten om att de inte ser så djupa ut på bild…)

Utfall 45 grader. Tror de var de här som gav mig värsta träningsvärken.

Plankan med arm och motsatt ben utsträckt 5 sekunder. Byte. Helt sjukt hur olika man kan se ut beroende på hur man tar bilden. Här ser det ju ut som jag och Marie har väääärsta axlarna. Eller är det fläsk som åkt ner från ryggen. Det är något oklart.

Stående i ett utfallssteg. Kast mellan varje. 10 stycken på varje sida innan byte.


Ännu en variant av utfall. Vi skulle ha rakt ben med bara hälen i på det främre benet.

Skönaste stretchen för stel bröstrygg/axlar! Naparapaten har ordinerat mig fem minuter varje kväll såhär. Funkar lika bra med en ihoprullad yogamatta istället för den blå superkorven.

Nå gillar du det här så gillar du nog också

Träna med Lantto – 30 minuter Tabata

30 minuter träning med mig på Spotify. Det är sex stycken Tabata. Det vill säga 8*20 sekunder hårt jobb med 10 sekunder vila mellan. Två övningar i varje tabata – varannan gång övning ett, varannan gång övning två.

Läs mer »

BÄSTA TIPSEN INFÖR IRONMAN KALMAR

Med nio dagar kvar till Ironman Kalmar börjar jag varje dag med att svara på frågor om allt och inget. Jag har kört 23 Ironmandistanser lite här och var i världen men när någon frågar så är Ironman Kalmar den tävling jag rekommenderar till alla om man ska köra en enda i livet. Det finns ingen annan tävling som har så fantastisk publik. Och att få cykla på Öland. Älskar!

Läs mer »

0 reaktioner på ”Ont mellan benen

  1. Jepp, and I love them!
    Man ska visst bara springa i dem, inte ha dem på gymmet. Men de är de skönaste skorna jag haft på flera år och jag har tidigare tränat i löparskor, basketskor, converse, utan skor and so on… kan för mitt liv inte tro att jag ska skada mig allvarligt för att jag har ett par löparskor på mig på gymträningen 🙂

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *