3 Comments

  1. Ulrika
    10 March, 2016 @ 07:11

    Hej, Sofie! Grattis till en fantastisk utveckling under vintern! Själv fick jag i höstas för första gången möjlighet att börja träna cykling strukturerat, enligt program och med puls- och wattmätare. Nu skulle det bli åka av, tänkte jag. Men efter fyra månader har min ftp inte stigit alls från initialvärdet. Noll, zero, zilch, rien, niente. Så i går bröt jag ihop och beslöt att avveckla min myckna triathlonträning. Det kostar så mycket tid och ger bevisligen ingenting. Utan mätare av olika slag har jag tidigare levt i tron att jag nog blir bättre med träning, men de mätresultat jag nu har tillgång till visar på motsatsen. Har tyvärr ingen coach Carl i mina hoods. Tack för ditt utförliga blogginlägg, det var upplyftande och inte alls gnälligt. Däremot är min kommentar det. Sorry.

    Reply

  2. Rund är också en form!
    10 March, 2016 @ 09:14

    Nu är jag inte någon morgonmänniska och tränar just nu oerhört sällan, tidigt på morgonen.
    Däremot känner jag ibland ett behov att jag FRAMÖVER skulle behöva träna tidigt på morgonen för att över huvudtaget hinna träna. Men om man bara kan välja mellan träning kl 05.30 vs ett pass 20.30, så borde man välja kvällspass då (då det i mitt fall påverkar antalet sömntimmar minst)? Eller hur ska man tänka?

    Reply

    • Sofie
      14 March, 2016 @ 20:52

      Jag tror på att känna efter. Jag har upptäckt att jag gillar att träna på morgonen – på kvällen blir det ofta inte av och så sover jag sämre om jag tränar hårt sent. Men det är ju jag – har massor av vänner som är precis tvärtom. Gör det som funkar. Så tänker jag 🙂
      Inte mycket till hjälp 🙂

      Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.