2 Comments

  1. Ulrika
    13 December, 2011 @ 07:52

    Visst är det jobbigt när man bara får titta på….

    Jag skulle vilja veta lite mer om hur du tänker kring mat när du tränar så mycket som du gör (när du är frisk;)). Kompletterar du kosten med några kosttilskott före eller efter träning eller äter du “bara” vanlig mat.

    Reply

    • Sofie
      13 December, 2011 @ 20:20

      Jag har ett inlägg om mat som ligger till sig lite. Men kort så äter jag allt. Försöker äta så “rent” som möjligt. Ofta viltkött, potatis och väljer ekologiska varor när jag kan. Undviker proteinpulver, gels, kosttillskott och allt annat förutom ett tag innan och under tävling. Har inte hittat något som ger mig den energin som jag behöver under tävling som är ekologisk 🙂 Så där blir det gels.
      Ser till att äta vanliga mellanmål så jag har kraft till att träna bra. Och jag äter något lätt efter träning för att hjälpa till med återhämtning och för att inte bli sjuk (känns inte som det fungerar just nu 🙂 om det inte är så att jag ska äta lunch eller middag precis efter.
      Mellanmål är allt från frukt, nötter, yougurt, smoothies, mackor till keso med frusna bär och nötter på (som jag snöat in på det senaste halvåret)
      Det funkar för mig.
      Att åka på en förkylning under en hel säsong när man lever med småbarn känns som en seger. Nu ska jag bara bli av med den så jag kan komma igång med träningen för 2012 på riktigt.

      Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *