Veckans träningslista

Jessica och Joanna – två favoriter kör veckans träningslista + några kommentarer i höstas fick mig att fundera.

Såhär … när jag berättade att jag skulle till Himalaya och springa 100-miles så fick jag frågan “Har du smygtränat?”
Jag kände eeehhh what?
Jag smyger inte med någon träning, men jag visar inte varenda steg jag tar på sociala medier. Just nu är jag inne i en fas då jag visar mindre och mindre. När jag tränar vill jag tömma hjärnan, låta tankarna flyga och just nu flyger den inte till hur jag skapa den perfekta bilden. När jag äter långfrukost med familjen vill jag just äta långfrukost med familjen. Inte fota. När jag går till skolan med minstingen vill jag gå med honom. Inte fundera över den perfekta bilden. Det kommer igen men inte just nu. Jag älskar att fota – mer än någonsin. Men jag vill ta det en nivå till. Jag vill lära mig mer, ta bättre bilder med ännu mer känsla av krispiga andetag.

Men när jag såg Jessica och Joannas lista tänkte jag kul! Så här är min träningsvecka och några snap-shots från träningspassen.

VECKANS PASS:
Måndag: Morgonlöpning med syster Lisa och vår låneräv (Säg hej till Raio, finnspetsen vi har på långlån) 
Tisdag: Vila.
Onsdag: Sprang 60 minuter med Raio och gjorde sedan 30 minuter av blandad styrketräning ute på gården.
Torsdag: Cykel. (20 minuter uppvärmning + 10 stycken 40 s hårt-20 s vila + 5 minuters vila + 10 stycken 40 s hårt-20 s vila + nedvarvning)
Fredag: Styrka med Anna-Lena och Marie. (Kolla här!)
Lördag: Inte en meter ombytt träning. Punkt. Men jag såg mycket träning eftersom jag skjutsade barn till basketmatcher och parkourträningar. Men kroppen var trött så jag lät den vila. Det är ändå bara en vecka sedan jag dängde in drygt 90 mil cykling i benen.
Söndag: 45 minuter löpning i skogen – 10-åringen fick välja stigar och jag följde efter. Lek i utegymmet efteråt.
+ 90 min cykling med insprängda 6 minuters intervaller.

VECKANS TRÄNINGSKOMPIS: Älskar att syster är tillbaka – måndagens löppass var så himla härligt. Men fredagspasset med Anna-Lena och Marie var också hårt men härligt. Och dagens löppass med 10-åringen var sjukt kul och fick mig att verkligen känna DET HÄR ÄR DET JAG TRÄNAR FÖR. Tävlingar – javisst men min långsiktiga målsättning är att alltid kunna hänga på ett skogspass med mina barn. Att alltid ha energi och kraft att kunna ha kul med dom. Helt enkelt att vara frisk för äventyr till jag är 100 år. Minst.

VECKANS BÄSTA TRÄNING: Morgonlöpningen med syster för att den innehöll så mycket. Träning med syster. Löpning med hund. Solen som gick upp över havet. Drömmar, planer, skratt.

VECKANS TRÄNINGSLÅT:
Ten feet off the ground med Jay Smith.

VECKANS MOTGÅNG: The love of my life har ont i ryggen och är förkyld så jag känner att jag inte har något som helst att klaga på.

VECKANS HELL YEAH: Att kroppen känns på gång och levererade mil efter mil på Mallorca trots dåligt strukturerad cykelträning under våren. Känner mig sjukt taggad på att styra upp träningen!

VECKANS REFLEKTION: Att tömma hjärnan och göra något annat än att sitta vid datorn resulterar alltid i att jag landar hemma med massor av idéer.

VECKANS EXTRA: Att det blev klart att jag ska till Lake district och springa med Team Nordic trail om några veckor. Ser fram emot att springa efter stigen på filmen …

This entry was posted in Cykel, Löpning, Styrketräning and tagged , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *