STARKARE CYKLIST PÅ SEX VECKOR

_DSC1188

Jag har en plan på att dra igång en klass/grupp cyklister som ska träna ihop i sex veckor. Planen är att vi börjar med ett ftp-test (ett test för att se hur stark du är idag + att du får värden som du sedan kör cykelklasserna efter) och sedan kör vi en-två klasser varje vecka under sex veckor med ett tydligt varför varje klass. Självklart kör vi teknik och annat lull-lull när vi värmer upp. Som att vi ska hitta kadensen (hur fort du trampar) där du får ut mest kraft för det vi ska göra. Utöver det så ska vi träna styrka en gång i veckan. Styrka med det tydliga fokuset att bli starkare cyklister men uppblandat med lite bra grejer för att du ska hålla dig balanserad och hel.

Så ser min grundplan ut. Om du cyklar – hur låter det? Hur skulle du vilja att en sex-veckors-boost var upplagd? Är det bättre om det ingår en personlig träning så du får ett eget styrkeprogram eller är det bra om vi kör ihop så att det blir av varje vecka? Och vilken är den perfekta dagen varje vecka, eller dom två mest perfekta?

Tack och kram om du orkar ge feedback genom en kommentar.

160626_midsommaroland20160626_0243

Saker som får mig att vilja cykla snabbare … Att kunna hänga med killen ovanför när han drar runt Öland en junimorgon.

160604_siljanrunt20160604_0050

Gänget jag ska cykla Siljan Runt med har en Facebookgrupp och hetsar mig – dags att lägga i nästa växel om jag inte vill bli avhängd vid första dalahästen. 160330_CM20160330_0055

Mallorca. Älskade Mallorca. Ska dit till påsk … SOM. JAG. LÄNGTAR. 160330_CM20160330_0015

13735613_1051084681628106_730445664034701283_o

Och såklart att cykla ännu snabbare under midnattsolen i juli. Laponia triathlon.
(Foto högst upp och längst ner: Hans Berggren) 

Hit med dina kommentarer så jag kan bygga sex perfekta veckor för att bli en starkare cyklist. KABOOOM LIKSOM.

This entry was posted in Cykel and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

11 Responses to STARKARE CYKLIST PÅ SEX VECKOR

  1. Mia says:

    Oh oh oh!!! Jag vill!! Perfekta dagar är torsdagar och lördagar!! Möjligen söndagar. Men torsdagar är faktiskt perfektaste (och enda möjliga…) vardagen. Jag vill verkligen bli snabbare och cykelstarkare!!!

  2. Jonna says:

    Lööve! ????
    Går det få distanscoachning?
    En utmaning för mig hitta cykelpepp/tips/plan tills snön smälter och jag får börja tugga asfalt.

    /J

  3. Emilie says:

    Jag vill ????????????

  4. Connie Sauerland Zillén says:

    Jag tror på träning ihop. Då blir det verkligen av. Och en kväll i veckan och sen på lördag eller söndag. Jag är på!

  5. Kattis Hilton says:

    Åhck där kom det! Huurraj!
    Jag är intresserad de vet du. 1 kväll i veckan-tisdagar och helg skulle passa perfekt.
    Roligt med grupp.
    / kattis????

  6. Nathalie says:

    Skulle så gärna vilja bli coachade av dig Lanto. Behöver få lite nytändning i träningen. Kommer du ha distanscoaching?

  7. Charlotte Rørdam says:

    Jättekul, jag är på!!! Alla dagar utom tisdagkväll och lördag förmiddag, då springer jag???????? Grupp är kul – Grymt!!????????

  8. Charlotte Rørdam says:

    Mina smileysar mfl har blivit frågetecken 😉

  9. Stefan Andersson says:

    Absolut intresserad! Alla har säkert olika dagar, så förstår att det blir svårplanerat.
    Onsdag + söndag!
    Personligt styrkeupplägg, lättare att få in om dagar inte passar.

  10. Robert Sjölund says:

    Klart vi skall bli starkare. Pepp och råd med strukturerade pass låter som en oslagbar kombination.
    Torsdagar är toppen!

  11. Tycker det låter som ett drömupplägg!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *