Lofsans intervallpass på gymmet

160527_are20160527_0359

För ett tag sedan läste jag om det här passet på Lofsans sida – sparade den till en grå dag. Som tydligen är idag. Gillade det för att det var ett lite ovanligt löpbandspass med många snabba intervaller och däremellan kettlebellsvingar som är en favoritövning. Dom är  jobbiga men också en av dom grymmaste styrkeövningarna för löpare! (Bilden har inget med inlägget att göra – men det är för mig sinnebilden för härlig löpning. Blanktjärn förra året) 

Lofsans pass: 
Uppvärmning: 5 min gång på bandet
Block 1: 1000 meter löpning
Block 2: 8*20 sekunder snabb löpning med 10 sekunder vila mellan varje.
Block 3: 8*20 sekunder svingar med kettlebell med 10 sekunder vila mellan varje, 12 eller 16 kg.
Block 4: 60 sekunder löpning, 60 s vila, 50 löpning, 50 vila osv ner till 10 sekunder löpning. Hastighet: starta strax under den hastighet som du höll på block 2.
Block 5: 60 sekunder svingar, 60 s vila, 50 s svingar, 50 vila osv ner till 10 sekunder svingar. 12 eller 16 kg.
Block 6: 5 varv av 20 sekunder löpning, 10 sekunder vila, 30 sekunder löpning, 30 sekunder vila. Ett varv tar 90 sekunder. Samma hastighet hela tiden, sikta på samma fart som block 2.

Jag hade en timer på min telefon och betade av passet. Varierande. Jobbigt. Men för att vara ett konditionspass i gymmet – kul! Tack Lovisa!

This entry was posted in Löpning, Styrketräning. Bookmark the permalink.

One Response to Lofsans intervallpass på gymmet

  1. Mari says:

    Kul! Måste testa 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *