TRÄNAR RU NÅ?

141109_tallberg0015

– Hörrö Lanttolife, tränar du något nuförtiden?
– Det kan du ge dig på! Mest styrka men lite löpning, simning, cykel och yoga på det så är jag nöjd. Det är fortfarande styrke och teknikperiod. Har kollat av vad jag behöver stärka upp för att inte gå sönder och nu jobbar jag på att bli stark. Starkare. Snabbast.

Förutom två crossfitpass och rörlighet så har jag rivit av två favoritlöppass i veckan. I tisdags var det L-Gs bästa pass: 4 x 1 min backe + 4 x 1000 m plant + 4 x 30 sek backe. Skönt jobbigt!

Idag kombinerade jag två favoriter. Värmde upp. Körde mina innan-löpning-övningar och sedan 400 m, 300 m, 200 m, 100 m. Alla distanser gånger två där den första är lugn och den andra hård. Exempel: 400m lugnt, 400m hårt, 300m lugnt ….

Efter det så tog jag Magnus pass: 2 min löpning 85% max + 30 benböj
+2 min löpning 85% max+20 armhävningar
+2 min löpning 85%max+20 utfall
+2 min löpning 85%max+20 rygglyft.

Sedan tassade jag hem. Nöjd.

Finns det någon vetenskaplig grund till att jag kör just dom här passen?
Inte en endaste mer än att jag gillar dom passen och förutom styrkan så koncentrerar jag mig på teknik just nu. Så korta intervaller känns rätt.

Vad tränar du den här veckan?

This entry was posted in Planerad träning, Styrketräning. Bookmark the permalink.

2 Responses to TRÄNAR RU NÅ?

  1. Jag yogade bort en förkylning, sen har jag sprungit utan att få ont i knäna och morgontränat med maxplanka på 5 min – http://explorista.se/5-min-planka-morgontraning-forsvunnen-forkylning/

    Skönt att kunna träna igen efter en seg förkylning, happiness!

  2. Försöker komma in i grundträningsfas nu efter New York. Kör enklare löppass (mest för att underhålla löpformen lite), cyklar trainer, teknikfokus på simningen och styrketräning. Kör faktiskt styrkan inspirerat från det inlägget du gjorde för ett tag sedan. Rackarns bra övningar!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *