2 Comments

  1. Anders
    4 November, 2014 @ 19:21

    Hej Kul blogg som handlar om träning. Tränar själv mycket och har precis börjat med triathlon. jag ska köra min första tävling nästa år (Vansbro, halv IM). En fråga. Du skriver att ditt träningsupplägg i stor utsträckning bygger på Crossfit Endurance programmering. Kan du utveckla lite mer vad det innebär i praktiken. Kör du bara intervall/tempo/snabbhetsträning då? Inga distanspass? Hur funkar upplägget när man kör så långa tävlingar som du kör?

    Mvh

    Anders

    Reply

    • Sofie
      4 November, 2014 @ 19:53

      Klart jag kör distanspass, men väldigt få sådana i jämförelse med många andra som kör efter LSD (long, slow, distance) program. Jag kör mycket styrka nu men all styrka är i “cirklar” så jag håller pulsen uppe och bygger kondition även när jag tränar styrka. Förutom något långpass då och då och främst framåt våren (men även dom innehåller nästan alltid någon fartökning) så är det mycket intervaller. Långa, korta och allt däremellan.

      Läs gärna den här boken om du är intresserad: http://lanttolife.se/2012/11/bra-bok/
      Och såklart, fråga gärna mer.

      Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *