Vattenlöpning

DCIM100GOPRO

Sofie, hur går det med läkningen av ditt knä egentligen?
Jo, tack, det går åt rätt håll.
Hoppas jag. Känner inget konstigt när jag går omkring en vanlig dag. Men det känns svullet när jag sätter mig i en djup squat. 

Gör det jag kan. Som vattenlöpning igår. Med Cattis som stod och skrek på kanten så gick dryga 45 minuter snabbt. Och det var sjukt jobbigt. Åtta gånger av 2 min med 30 sekunder vila. Åtta gånger 1 minut med 20 sekunder vila. Åtta gånger 20 sekunder med 10 sekunder vila. Phu!

Frågade Catti vad man ska tänka på när man springer i vatten och hon sa att man ska överdriva sina rörelser. “Tänk att du gör löpskoleövningar fast hela tiden” Alltså bra hållning, slappna av i axlarna, jobba längst med sidan av kroppen med armarna. Stark bål.

Sedan höll hon ett brandtal att dom som kör vattenlöpning alltid kommer tillbaka starkare och snabbare efter en skada … Jag kör på det. En vecka till med anti-inflammatorisk medicin sedan. POFF. Starkare. Snabbare. Än. Någonsin.

DCIM100GOPRO

Det var Henrik som drog med mig, han har kört vattenlöpning i ett halvår och fortsätter fast han springer vanligt igen. DCIM100GOPROÅkte på en pollen-förkylning-vad-det-nu-kan-varit förra veckan. Ingen fart på mig då. Tror det var min kropp som skrek “HALLÅÅÅÅ. VILA!!!!”

Så härligt att få röra på sig igen! När man varit sjuk så finns det inget härligare än att få uppleva det där ruset efter ett bra träningspass. När det följs av en frukost på Lisas med sköna vänner så är livet löjligt bra. Önskar alla fick uppleva den känslan.

This entry was posted in Styrketräning. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *