#runlimitless

140529_dommarudd0084 Fick ett brev i början av maj. Med ett linne från Craft. Fint linne, men lappen som kom med gjorde mig mest glad. “Sofie, kanske inte just nu, men snart! #runlimitless med oss! Gå in på runlimitless.se. Du eller någon du tipsar kan vinna ett år sponsorskap!
Hoppas ditt knä blir bra snart! Kram från vännerna på #craftsportswear”

Någon har läst att mitt knä inte är så glatt men ändå valt att skicka ett linne till mig. Bra och smart pr-människa! Det brevet gjorde mig glad. Jag la linnet överst i min garderob och bestämde mig för att DET ska jag ha på mig när jag springer första gången efter min skada. Och så blev det. Linnet blev en symbol för att jag en dag kommer bli frisk, en dag kommer springa igen. Jag tänker göra allt jag kan för att få ha det där linnet så fort som möjligt. Det kanske låter fånigt men det blev en morot och belöning. Gjorde att jag valde att åka till den där vattenlöpningen fast det inte är det roligaste jag vet.

Fatta hur bra det kändes när jag fick ta på det där linnet. Igår åkte det på igen! Lika lycklig den här gången.

140529_dommarudd0062

Coach Rubin har skickat ett schema för hur jag ska trappa upp löpningen närmaste två veckorna. Känns det något i knäet så ska jag backa och köra samma pass igen, inte öka … Och det är bra, annars hade jag testat en kilometer, två och vips dängt till med en mil för att kolla om det gick.

Närmaste veckorna ser ut såhär, samma uppvärmning och nedvarvning men vi ökar lite varannan dag.
Onsdag:
10mins walk warm up – then 5 x 60s running, 60s walking between – then 10mins walking to finish up.
Lördag: 5 x 60s again.
Måndag: 5 x 2min.
Onsdag: 5 x 3min.
Fredag: 3 x 5min.
Söndag: 5 x 5min.
Tisdag: 2 x 10min.
Torsdag: 2 x 15min
Lördag: 1 x 20min.
Måndag: 1 x 30min.

Så härligt att springa igen. Tungt. Men känslan att jag får vara ute i skogen igen. Love it!

Inget skulle göra mig gladare än om du vann ett års sponsorskap av Craft. Så tagga dina bilder med #runlimitless!
Javisst vill jag också vinna, men på allvar – att jag kan springa igen är ta mig tusan den bästa vinsten. Låter som en klyscha men du som varit skadad vet precis hur det känns. Klyscha or not. 

This entry was posted in Löpning. Bookmark the permalink.

2 Responses to #runlimitless

  1. Vilma says:

    Vilket härligt och peppigt inlägg! Håller tummarna för att
    du kan springa långt långt utan smärta snart! 🙂

  2. Hurra! Så skönt att du är igång igen! minns när jag var skadad och höll på med att kombinera löpning och gång, man var så himla lycklig över varje minut som man fick springa – speciellt eftersom det inte längre gjorde ont!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *