3 Comments

  1. Helena
    10 June, 2013 @ 12:43

    Superbra inlägg för oss orutinerade – tack!!
    Hittills (två Vätternrundor och två års cykelpendling mm) har jag kört med Assos cykelbyxor med en rejäl vaddering – skönt. Har förstått att jag nu behöver inhandla ett par med tunnare vaddering. Finns det specifika tri.byxor eller köper man bara ett par som är tunnare?
    Ska spara detta inlägg inför Kalmar 🙂
    Förövrigt jätteroligt att läsa din racerapport från Brasilien!
    /Helena

    Reply

    • Sofie
      10 June, 2013 @ 13:08

      Assos är också mina favoriter när jag cyklar! Första året jag körde Kalmar Ironman hade jag på mig Assoscykelbyxor under våtdräkten och bytte till tajts när jag växlade till löpning…

      Det finns speciella tribyxor med mindre vaddering, som även fungerar bra att springa i. Jag har kört i Orca och Trimtex men just nu är 2xu favoriterna. Har dom på triathlon men även när jag kör simning/löpning som under ÖtillÖ.
      Lycka till med träningen, cykelbyxorna och livet 🙂

      Reply

  2. Staffan
    2 July, 2013 @ 14:40

    Hej!

    Hur mycket energi sätter du i dig under en IM? Jag läste någon stans att 1 gel / halvtimme var ett bra riktmärke men 12 gels med en projekterad cykeltid på 6h känns som otroligt mycket socker att sätta i sig. Hur tänker du kring detta?

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *